לא תאמינו מה יקרה לגוף שלכם אם תפסיקו לאכל לחם! מס’ 6 יגרום לכם לזרוק את כל הלחם לפח, כאן ועכשיו…

עכשיו רק חסר שיגידו לנו שגם אורז זה לא טוב...



יותר ויותר אנשים מפסיקים לאכול לחם ומנסים לעקוב אחר תזונה שאינה מכילה פחמימות. אלפי בלוגרים משתפים את הציבור לגבי מה שהשתנה בחייהם מאז שהפסיקו לאכול מוצרים מבוססי קמח.

התוצאות ממש מרשימות: העור נעשה בריא יותר, יורדים במשקל והופכים אנרגטיים יותר. אבל האם כל הטיפים האלה באמת עובדים? האם כל סוגי הלחם מזיקים, או אולי רק מעטים?

קראו את העובדות הבאות והחליטו בעצמכם!

לחם לבן לעומת לחם שחור

לחם מחיטה מלאה ולחם המורכב משיפון או מקמח מלא הם בסדר לחלוטין. אבל כשמדובר בלחם לבן, זה כבר פחות בריא. במאה ה-20, שינו את הרכב הקמח והשמרים ובעצם הפחיתו מהערכים המזינים של הלחם הלבן. זו הסיבה העיקרית להפסיק לאכול לחם לבן, גם אם הוא באיכות הגבוהה ביותר.

סיבה מס’ 1: מוצר חסר תועלת

גרגירי חיטה עשירים בויטמינים, אבל כל זה הולך לפח ברגע שמעבדים את החיטה. אפילו הלחם הלבן הכי איכותי מכיל רק 30% מהמרכיבים המזינים שהיו לו לפני כן, ולאחר שבועיים – הם אינם פעילים כלל.

סיבה מס’ 2: חוסר טעם

בואו נודה – ללחם לבן אין טעם. אבל זו הסיבה שרבים אוהבים אותו. זה לא מונע ממך ליהנות מטעם הבשר, המרק או הגבינה. אבל בהשוואה למוצרי קמח מלא, זה גם לא משפר את הטעם שלהם.

סיבה מס’ 3: רעילות

העולם המודרני דורש כמה שיותר חיטה. על מנת לגדל יותר חיטה בפרקי זמן קצרים יותר, החקלאים מפזרים עליה חומרי הדברה. וכדי להגן עליה מפני מכרסמים ופטריות, היא מטופלת בחומרים כימיים שונים. בנוסף, כדי להפוך את הקמח ללבן, היצרנים מלבינים אותו באותם חומרים שאנו משתמשים בכביסה. לפני שאתם קונים לחם, וודאו שהוא עשוי מקמח אורגני. הקמח המזוקק עובר עובר את התהליך שתיארנו פה. לא נעים.

סיבה מס’ 4: בעיות עור

אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים. ואם אדם צורך הרבה קמח, הוא עלול להתמודד עם בעיות עור . אקנה נגרם בדרך כלל כתוצאה מהגלוטן. הגוף אינו יכול להפריש גלוטן, כך שהוא גם גורם לנזק במעי. לפני שאתם ממהרים לקוסמטיקאית או לרופא עור, נסו לשנות את התזונה.

סיבה מס’ 5: בעיות עיכול

גלוטן, כפי שאמרנו מקודם, יכול לגרום לבעיות עיכול שונות. לחם מלא מכיל מרכיב משמעותי – סיבים תזונתיים, וקמח לבן, כמובן, לא מכיל סיבים תזונתיים. 5-6 פרוסות לחם מלא ליום מספקות לנו את כמות הסיבים התזונתיים שמומלץ לנו לצרוך כל יום. אם אתם רוצים לקבל את כמות הסיבים היומית הנדרשת מפירות או ירקות במקום מלחם, תצטרכו לאכול 14 תפוחים, 21 גזרים, 25 עגבניות, או בערך 5 קילוגרמים של מלפפונים.

סיבה מס’ 6: הזדקנות מוקדמת

כמו שאתם כבר יודעים, לחם לבן לא מכיל חומרים מזינים. מי שצורך מזון שאין בו ויטמינים – מזדקן מהר יותר. ובאמת, אנשים שמעדיפים קמח לבן, נוטים להיראות מבוגרים יותר.

סיבה מס’ 7: התמכרות

לחם הוא כמו סם. קמח לבן גורם לרמת הסוכר בדם לעלות וכתוצאה מכך רמת האינסולין עולה. כשאתם אוכלים פרוסת לחם, רמת הסוכר בדם עולה במהירות, אבל אז היא נופלת מהר ואתם מתחילים להרגיש גרוע יותר ורוצים לאכול יותר פחמימות כדי לגרום לעצמכם להרגיש טוב יותר. שינויים דרסטיים כאלה ברמות הסוכר בדם יכולים אפילו להוביל לסוכרת.

סיבה מס’ 8: משקל עודף

עבור אנשים רבים זו יכולה להיות הסיבה מספר אחת להפסיק לאכול אוכל עם קמח מעובד. יותר מ- 70% מהאנשים המפסיקים לאכול לחם יורדים במשקל במהלך השבועיים הראשונים. פרוסת לחם בינונית אחת מכילה 0.6 גרם סיבים, ושאר המרכיבים הופכים לשומן בגוף. רמת הסוכר בלחם גבוהה אפילו יותר מאשר בשוקולד. העמילן הכלול במאפים מתפרק בדרכי העיכול והופך לגלוקוז שנכנס לזרם הדם, מה שאומר שתחושו תחושת רעב זמן קצר לאחר שאכלתם.

טיפ חשוב: תמיד תקראו את המרכיבים לפני שאתם קונים לחם!

מקור: Bright Side 
שתפו עם החברים שתפו עם החברים