9 דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לילדים שלכם להפסיק להרטיב בלילה!

תהיו החזקים, השלב הזה יעבור בסוף



גמילה. מילה קטנה לסיוט גדול.

מצד אחד אין הורה שלא מייחל להפטר משלב החיתולים, זה יקר, זה מעצבן וזה מסריח. מצד שני, אחד השלבים שהכי מפחידים הורים זו הגמילה.

אז נכון, שהשכנה ממול סיפרה לכם שהילדה שלה נגמלה ביומיים, וההורים שלכם מוכנים להשבע שאתם כבר בגיל שנה הלכתם לבד לשירותים (מאד הגיוני…), אז למה רק הילד שלכם ממשיך לפספס?

למה כל לילה מחדש אתם מוצאים את עצמכם בריטואל של לקום באמצע הלילה-לגלות מיטה ספוגה פיפי-להשתדל לא להתעצבן כדי לא לעשות טראומות לילד-להחליף בגדים- להחליף מצעים – וחוזר חלילה. ולא דיברנו כאן על המכונות שצריך להריץ כל יום. כמו שאמרנו סיוט.

אז רגע לפני שאתם מתייאשים ותוהים לעצמכם אם גם בגיל 30 הוא יהיה עם חיתול (אל תדאגו, הוא לא) קבלו  9 עצות ודרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להפסיק להרטיב בלילה.

והכי חשוב, תזכרו שזה נורמלי וקורה להרבה ילדים. ושמותר לכם לקטר על זה.

1. הפחיתו את כמות השתיה לפני השינה

שימו לב לכמות המים שהילדים שותים החל משעות אחה”צ ולפני השינה, וככה תוכלו למנוע מהשלפוחית שלהם להתמלא. תנו להם לשתות מספיק מים בבוקר ובארוחת הצהריים, ואז לאט הפחיתו מכמות השתיה שלהם. בנוסף הכניסו לשגרת היום שלהם ללכת לשירותים לפני שהם נכנסים למיטה לישון.

2. המנעו ממאכלים מסויימים

יש מאכלים מסויימים שגורמים לילדים מסויימים ל”תאונות” בזמן השינה כי הם עדיין לא שולטים על השלפוחית שלהם. עדיף להימנע ממאכלים חומצתיים כמו מיצי פירות שמכילים לימון, אננס, תפוזים, תפוחים וחמוציות. הימנעו גם ממאכלי חלב כי הם יכולים לגרום לילדים להיות יותר ישנוניים ובכך להפריע להם לקום כשהם מרגישים שהשלפוחית שלהם מלאה. עדיף להימנע גם משוקו חם, תה, קולה וכל משקה אחר שמכיל הרבה סוכר או קפאין.

3. תדאגו להפסקת שירותים יזומה באמצע הלילה

ילדים ישנים היטב בלילה באופן טבעי, ולכן לפעמים קשה להם להתעורר בעצמם כשהשלפוחית שלהם מלאה. אם תעירו אותם באמצע הלילה להפסקת שירותים זה יעזור להם להתרגל להתעורר באופן טבעי וללכת לשירותים בעצמם.

אתם יכולים לעקוב אחרי מספר הפעמים בהם הילד הולך לשירותים במהלך היום, ולפי זה לדעת מתי להעיר אותו. אם הילד הולך לשירותים כל 3 שעות, תעירו אותו אחרי 3 שעות שינה. בהמשך תשנו ל-4 שעות וכן הלאה עד שתגיעו ללילה שלם של שינה. אם הגעתם לשבוע שלם בלי שהם ירטיבו את המיטה, אפשר להפסיק. הם למדו להתעורר בעצמם.

Credit: brightside

4. הכפילו את כמות המגנזיום

מחקר שנעשה במכון הלאומי לבריאות בארה”ב מצא שילדים יכולים לסבול מהרטבות בגלל מחסור במגנזיום. מחסור במגנזיום פוגע במערכת העצבים ובגלל זה הילד פחות מודע לכך שהוא צריך לשירותים. אין צורך לתת להם תוספי תזונה, פשוט תשלבו להם בארוחות מאכלים עשירים במגנזיום כמו אבוקדו, בננה, סלמון, קטניות וטופו.

5. תנהלו יומן

תעקבו אחרי כל מה שהילד עובר במהלך היום – הרגלים, פעילויות, אוכל ושתיה, רגשות ומצב נפשי. זה יעזור לכם להבין מה יכול לגרום לילד להרטיב בלילה. אולי מדובר במאכלים מסויימים או במשקאות שונים ואולי במשהו אחר שקרה במהלך היום.

ויש עוד טיפים בעמוד הבא<


שתפו עם החברים שתפו עם החברים