7 תרגילים פשוטים בהגנה עצמית שיוכלו להציל לכם את החיים יום אחד!

שננו טוב טוב את הטכניקות הבאות - הן עשויות להיות מצילות חיים!



לצערנו, בעולם שלנו לא חסרים מקרים של אלימות ותקיפה. זה יכול לקרות באמצע הרחוב, בחזרה מיציאה, ואפילו בעבודה או באוניברסיטה.

בגלל זה חשוב להכיר כמה כלים בסיסיים להגנה עצמית, למקרה שתתקלו בסיטואציה מסוכנת ותוכלו להגיב בהתאם, לברוח ולהזעיק עזרה.

7 הטכניקות הבאות הן הקלות והאפקטיביות ביותר, ויעילות במגוון רחב של סיטואציות מסוכנות – והכי חשוב, כל אחד יכול לבצע אותן, לא משנה כמה התוקף חזק ואגרסיבי!

1. בתור התחלה, חשוב לזכור את כל האיברים החשובים

זה לא חשוב עד כמה התוקף שלכם גדול או חזק, כי אפשר להביס כל אחד אם מכירים את כל האזורים הרגישים והחשובים. אלו הם: העיניים, האף, הגרון, החזה, הברכיים והמפשעה.

2. המהלכים הפשוטים והאפקטיביים ביותר:

אחד המהלכים שיגרמו לתוקף לרדת על הברכיים הוא לתפוס אותו במפרק כף היד. תפסו את הזרת ואת הקמיצה ביד אחת, ואת האצבע האמצעית והמורה ביד השנייה, וכופפו את המפרק קדימה.

אם לא ניתן לתפוס את היד של התוקף, תקעו את האצבע בין עצמות הבריח או לתוך הגרגרת. זה יגרום לתוקף להתבלבל לרגע, וייקח לו זמן עד שהוא יחזור לעצמו.

האזור הכי טוב לתקיפה הוא המפשעה. כל הקורסים שעוסקים בהגנה עצמית ממליצים לפגוע באזור הזה. פגיעה מדויקת במפשעה תשתק את התוקף – ותיתן זמן לברוח ולהזעיק עזרה.

3. אם תקפו אותך מקדימה

אם הותקפתם מקדימה ואין דרך להרים את הידיים, עשו את הדברים הבאים: הזיזו את הידיים קדימה בצורת אגרוף מול האגן. זה יצור מספיק מרווח ביניכם לבין התוקף.

לאחר מכן, פגעו באף של התוקף בעזרת המצח. זה יגרום לתוקף להתרחק. עכשיו זה בדיוק הזמן לפגוע בו במפשעה עם הברך.

אם עדיין יש מרווח ביניכם, ישנה דרך להגן בשימוש בכף היד. ישרו את היד השמאלית ופגעו בתוקף בסנטר ובאף בעזרת היד הימנית. לאחר מכן, פגעו בו שוב במפשעה בעזרת הברך. בדרך זו התוקף יתבלבל לזמן ארוך ולא יהיה מסוגל לזוז.

4. איך לשחרר את הידיים:

אם התוקף מחזיק את הידיים חזק, יש דרך להשתחרר בקלות אם זוכרים את כלל האצבע הזה: סובבו את הזרוע לכיוון האגודל של התוקף. כשהזרוע נמצאת מתחת לזו של התוקף, משכו אותה בכל הכוח שיש לכם.

5. אם התוקף תקף מאחור:

פעמים רבות תוקפים רבים מגיעים מאחור, כיוון שזו הדרך הקלה ביותר להחזיק את הזרועות של הקורבן כך שלא יוכל להזיז אותם.

כדי לשחרר את עצמכם, הישענו לאחור במהירות ונסו לפגוע בתוקף בעזרת הצד האחורי של הראש. זה בסדר אם זה לא מצליח – הנקודה היא לגרום לתוקף לשים רגל אחת קדימה.

ברגע שהוא עושה זאת, התכופפו מהירות, משכו ברגל שלו וקומו לעמידה בעודכם מושכים ברגל. עכשיו התוקף יאבד את שיווי המשקל!

6. אם התוקף מגיע דווקא מהצד:

פגיעה בעזרת המרפק היא אחת הפגיעות הכי מסוכנות בסוגים רבים של אומניות לחימה. זו בדיוק הפגיעה שאתם זקוקים לה אם תוקפים אתכם מהצד.

פגעו במצח, בלסת או באף. זה יגרום לתוקף לקחת כמה צעדים אחורה, וכך תוכלו לפגוע בו בבטן או בחזה. המרפק הוא כל כך חזק, ויבלבל כל תוקף.

7. אם התוקף דחף אותך לקיר

פעמים רבות תוקפים מנסים ‘לכלוא’ את הקורבנות, ודוחפים אותם לקיר כך שאין להם דרך לברוח. בסיטואציה כזו, חשוב לזכור את האזורים החשובים ביותר ולפגוע לפחות באחד מהם, תלוי בסיטואציה.

* אם שתי הזרועות של התוקף נמצאות בין הראש שלכם, ישרו את כף היד ופגעו בו בבית השחי.

*אם זרוע אחת למטה, יש סיכוי שתוכלו לפגוע בחזה, בצוואר או בלסת.

*אבל אחת הפגיעות הכי אפקטיביות וחזקות היא פגיעה בעזרת הראש. תתכופפו מעט, ולאחר מכן קפצו במהירות ופגעו בו בלסת בעזרת המצח. המהלך הזה יבלבל את התוקף ויתן מקום לברוח.

אנחנו מקווים שאף פעם לא תתקלו בסיטואציה בה תצטרכו להשתמש באחד המהלכים האלו – אבל אם אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציה מסוכנת, אל תשכחו את האיברים הרגישים!

איורים: Alena Sofronova // מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים